
Tania windykacja - w tym miejscu przeczytasz o pełnej ofercie.
Może być mnóstwo różnych powodów, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonane zlecenie. Problem z przeterminowanymi płatnościami dotyczy zarówno przedsiębiorców, którzy oferują usługi B2B, jak również przedsiębiorstwa z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.
Systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta – o windykacji polubownej
Przedsiębiorca może dochodzić swojej własności poprzez proces windykacji długu. Choć termin ten wielu osobom nie najlepiej się kojarzy, tak naprawdę oznacza to proces w ramach którego wszczyna się w stosunku do dłużnika różne działania zgodne z obowiązującymi aktami prawnymi. Działania te mają na celu ściągnięcie zaległości. To tzw. windykacja polubowna, a więc regularne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. O ile ta strategia dochodzenia należności nie przyniesie efektu, następną możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma współpracuje z kilkudziesięcioma czy nawet z kilkuset klientami i każdego miesiąca wystawia porównywalną liczbę faktur i paragonów, prawdopodobieństwo, że jakaś część opłat nie będzie przelana w ustalonym czasie zdecydowanie się zwiększa. W uporządkowaniu całej procedury związanego z księgowaniem faktur pomoże polska aplikacja Flobo, służąca do automatycznej obsługi należności, która dysponuje także modułem automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja – dodaj swoje scenariusze działań
Robot Flobo nie tylko sprawdza, czy na rachunek rozliczeniowy wpłynął przelew od kontrahenta, ale w razie wykrycia jej braku w określonym terminie, inicjuje ona procedurę przypominania o konieczności opłacenia faktury. Przedsiębiorca wykorzystujący tę aplikację może ustawić własne harmonogramy czynności wszczynanych względem nie płacących kontrahentów, definiując m.in. odstęp czasu pomiędzy wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o nadciągającym terminie zapłaty za fakturę emitowana jest z aplikacji również przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w ciągu minionego kwartału dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu bądź którzy nie opłacili faktury w terminie w zeszłym okresie rozliczeniowym. Jeżeli upomnienia nie przyniosą skutków, następnymi stadiami automatycznej windykacji należności podejmowanymi przez Flobo jest przygotowanie noty księgowej w wysokości 40 EUR oraz przekazanie zawiadomienia o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Ostatecznie, pod warunkiem, że wyliczone wyżej kroki nie będą skuteczne, Flobo prześle sprawę do e-sądu.
Korzystanie z aplikacji do automatycznej obsługi należności oraz windykacji oszczędza liczne godziny poświęcane na monitorowanie wpływających przelewów, a po paru miesiącach przynosi także wyraźną poprawę terminowości u klientów.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
[email protected]