
Co to dokładnie są filtry Google?
Filtry i bany Google są to kary nakładane na twórców stron, którzy dopuszczają się łamania zasad sporządzonych przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli podczas pozycjonowania strony stosujesz się do wszystkich wytycznych, nie powinieneś martwić się o filtry Google.
Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania
Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach wyszukiwania. Za najbardziej rażące przekroczenia Google może ukarać zupełnym wyrzuceniem z wyników wyszukiwania. Częściej spotkać możemy jednak filtry od Google, które uniemożliwiają osiągnięcie satysfakcjonujących pozycji w wyszukiwarce lub które sprawiają, że treść strony nie jest indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na miesiąc, algorytmiczne do czasu aż roboty Google znów odwiedzą naszą stronę. Oczywiście warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z zasadami wytyczonymi przez Google.