
Więcej na temat SEO Kraków na https://seo4.net
Przedsiębiorstwa lub administratorzy portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie działań na własną rękę. Nie posiadając doświadczenia w kwestii SEO i nie obserwując każdego dnia informacji o zmianach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejna droga to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu braku budżetu. Trzeci sposób to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zlecającego. Atutem kooperacji z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w zatrudnione są tam także osoby od kreatywnego pisania, projektowania graficznego, kodowania czy kampanii Google Ads, które służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.
Po czym rozpoznać rzetelną agencję SEO
Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w SERPach? Radzimy wybrać agencję, która funkcjonuje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych czy marketingowych, z każdym rokiem rośnie, co nie zawsze gwarantuje wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która istnieje od około dekady, można mieć pewność, że ma ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO często na swoich stronach posiadają sekcję „Case study”. Przed podpisaniem umowy wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, aby przekonać się, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwikłać oraz dla jakich branż pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są transparentne: zawiadamia o harmonogramie zadań na najbliższe tygodnie, jak również przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Następna zasadnicza kwestia to personalizacja oferty i dobranie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, powinien to być sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o pomocnicze dane o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO czy o kluczowych dla klienta artykułach albo usługach, które potrzebuje wypromować.
Jaki system rozliczeń z agencją SEO jest właściwy?
Nieufnie warto podejść do agencji SEO, które proponują umowę z zapłatą za uzyskany wynik. W takim systemie zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wtedy, gdy słowa kluczowe osiągną określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top10 lub do Top5). To wciąż często napotykany rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą wysokie ryzyko – można bowiem osiągnąć błyskawiczny efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm również nie pomaga w dotrzymaniu obietnic składnych zleceniodawcy, więc rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do ceny za usługi agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, żeby wykonać szczegółowy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wynikłe z niego prace. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są znacznie niższe.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]