Galopujący biznes

  • Usługi
  • Biżuteria
  • Zakupy
  • Tematyka motoryzacyjna
  • Ochrona zdrowia
  • Home
  • Reklama i promocja
  • Optymalizacja dla urządzeń mobilnych? To naprawdę działa!

Optymalizacja dla urządzeń mobilnych? To naprawdę działa!

26 lutego 201927 października 2020

Powszechność urządzeń przenośnych sprawia, że twórcy stron internetowych z większą ochotą przygotowują ich mobilne wersje. Jest to niezwykle ważne z powodu zwiększonego ruchu w Internecie pochodzącego właśnie z urządzeń mobilnych. Zasada jest prosta: jeśli chcesz mieć jak najwięcej użytkowników musisz stworzyć im jak najlepsze warunki korzystania z Twojej strony. Z tego względu właśnie niezbędna jest optymalizacja dla urządzeń mobilnych.

Podstawowe zasady optymalizacji dla urządzeń mobilnych

Są rzeczy, o których musimy pamiętać, przygotowując naszą stronę. Jeśli chcemy zastosować zasadę „mobile friendly”, która ma wpływ na to, czy nasza strona jest „mobile friendly”, co najważniejsze musimy zadbać o to, aby strona otwierała się właściwie na ekranach o różnej rozdzielczości. Należy również zapewnić jak najszybsze wyświetlanie się zawartości serwisu. Użytkownikom mobilnym zależy przecież na sprawnym dostępie do informacji. Kolejnym podstawowym, ale bardzo istotnym elementem, jest przejrzystość. Projektując stronę z myślą o urządzeniach mobilnych musimy zwrócić uwagę na odpowiedni rozmiar wszystkich elementów oraz odstępy między nimi. Przydatne jest też wykorzystywanie informacji o lokalizacji użytkownika. Niech nasz portal wyświetla notyfikacje o tym, co jest w pobliżu użytkownika.

Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych – użyj RWD

Zastosowanie tych zasad z pewnością przełoży się na realny ruch na optymalizowanej stronie. Wypracować to można na parę sposobów. Możemy stworzyć swoją stronę w oparciu o RWD (Responsive Web Design). Jest to rozwiązanie zalecane przez Google. W niektórych sytuacjach nie jesteśmy w stanie zachować zupełnej responsywności. Wtedy powinno się pomyśleć o stworzeniu odrębnej, mobilnej wersji strony. Jest to wyjście mniej wygodne, ponieważ wymaga zastosowania innego adresu URL. Jeśli strona zaprojektowana jest np. na WordPressie, możemy po prostu skorzystać z odpowiednich wtyczek, które sprawią, że strona będzie w prawidłowy sposób otwierała się także na urządzeniach mobilnych. Optymalizacja strony dla urządzeń mobilnych, to obecnie niezbędny element projektowania stron.

Sprawdź również

  • Bany i filtry Google – kara za nieuczciwe SEO
  • Firma SEO – kilka słów o pozycjonowaniu
  • Ściąganie filtra Google - poradnik
  • Nienaturalne linki przychodzące – spam czy SEO?
  • Co zrobi Twojej stronie filtr od Google

Powiązane wpisy

Personal branding – Skutecznie buduj swoją markę osobistą

- Reklama i promocja
10 stycznia 2023

Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

- Reklama i promocja, Tematyka stron internetowych, Usługi
16 listopada 2022

Digital marketing – czym jest marketing cyfrowy i jakie korzyści przynosi?

- Ciekawostki i porady, Reklama i promocja, Tematyka stron internetowych
18 kwietnia 2022

Ostatnie wpisy

  • Szafki kuchenne do sufitu – czy warto?
  • Fale radiowe na twarz i ciało – zastosowanie fali RF w kosmetyce. Prezentujemy efekty
  • Plastyka podniebienia miękkiego. W jakim przypadku trzeba ją wykonać?
  • Jak wyciszyć pokój lub mieszkanie?
  • Motoreduktory, serwonapędy, silniki DC i BLDC – poznaj ich dostawcę

Kategorie

  • Architektura ogrodowa
  • Automatyka przemysłowa
  • Bezpieczeństwo
  • Biżuteria
  • Branża meblarska
  • Branża prawna
  • Ciekawostki i porady
  • Dbanie o urodę
  • Hobby
  • Informatyka
  • Kształcenie
  • Ochrona zdrowia
  • Podróże
  • Rachunkowość i finanse
  • Reklama i promocja
  • Sektor budowlany
  • Spedycja, logistyka, transport
  • Sport
  • Technologie
  • Tematyka motoryzacyjna
  • Tematyka stron internetowych
  • Usługi
  • Wentylacja, klimatyzacja, ogrzewanie
  • Wyposażenie i urządzanie mieszkania
  • Zakupy
  • Żywność
Copyright 2018. All rights reserved |