
Posiadanie prężnej strony internetowej wymaga jej sprawnego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była dostrzegalna dla internautów i pojawiała się wysoko w wynikach. Bany i filtry Google mogą być założone na witrynę, kiedy nasze działania wywołują złamanie zasad rzetelnego pozycjonowania. Dowiedzmy się, jak się zachować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Bany i filtry Google – co to jest?
Ban od Google to najgroźniejszy sposób sankcji, jakiemu może ulec strona internetowa. Jest to zupełne wykasowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co tak naprawdę istotnie komplikuje funkcjonowanie firmy. Po zbanowaniu witryny ilość naszych gości momentalnie zmaleje, gdyż gros odbiorców korzysta z Google. Natomiast zastosowanie filtra obniża położenie witryny w rezultatach wyszukiwarki, co także źle wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Występują filtry ręczne – nakładane osobiście przez ekipę Google i algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez specjalistyczne oprogramowanie.
Jak uporać się z banem i filtrem Google?
Należy podkreślić, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za zamieszczanie przesadnej liczby odsyłaczy promujących naszą witrynę www lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej najlepszej pozycji. Aby usunąć ban od Google trzeba uprzednio prześwietlić jego przyczynę. Warto zlecić to profesjonalnej agencji SEO, która w kilka miesięcy rozprawi się z filtrem. Operacja może jednak potrwać nawet pół roku, trzeba więc trochę poczekać.