
Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej wyrażeń? Żadne działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Wszystkie te symptomy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Czym jest filtr Google
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.
Usunięcie filtru Google
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest stworzenie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten ułatwią nam odpowiednie programy takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem wykasowanie dobrych linków spowoduje, że nasza strona nie odzyska dawnej pozycji.
Kiedy zacząć usuwać linki z Google?
Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady domena jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na straty finansowe, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem w odpowiednie ręce.