
Oferta PBN w rozsądnej cenie. Sprawdź co dla Ciebie stworzyliśmy.
By odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć firmową stronę internetową, lecz również postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej nowe profesjonalne i pomocne dla użytkownika informacje. Ale nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci blogów.
Private blog network – użyteczne jako element rozbudowanej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bowiem są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez większą agencję marketingową bądź firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są na ogół używane jako jeden z punktów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co wypada silnie podkreślić, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie to spory koszt, a później należy przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.
Artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
Prywatne sieci portali idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich zamieszczać tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są istotne informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, e-mail czy telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.
Inna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów z dodaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że natrafianie na odnośniki do niego na rozmaitych blogach w sieci postrzegają jako dowód, iż pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy tekstach z sektora YMYL, w którym istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie z prawem, aktualnymi wydarzeniami zdrowiem czy doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO