
Pozycjonowanie stron Kraków - więcej informacji o tej usłudze
Znamy trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, Zielone Świątki lub koncert znanego piosenkarza. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta z należytym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej i gastronomicznej. Przeważnie należy zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, ażeby Google zdążyło zaindeksować nową albo uaktualnioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to słuszne i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads znacznie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Istotne jest też to, że rośnie trend wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie sportowe puma Ignite Limitles białe sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna,
– telefon Huawei Y7 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne w szczególności dla sklepów online. Przy użyciu tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu kluczowe jest dodanie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się zazwyczaj:
– miasto (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Jeżyce”)
– kraj (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze zda egzamin w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów rezydujących na danym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]